propaganda | KBIA

propaganda

The success of CNN spawned many 24-hour news networks - many started by governments hoping to shape global public opinion to their advantage.

That group includes China's state-owned English-language CGTN, which broadcasts to 30 million homes in the U.S.

As you might expect from a news channel owned by China’s government - it’s not the place to turn if you want news about top Communist officials enriching themselves or reporting on China’s widespread violations of human rights.

On this special edition of Global Journalist, an extended look at the challenges and opportunities for CGTN as it tries to grow its U.S. audience. Joining the program is Mike Walter, a top news anchor at the channel and host of CGTN's "Full Frame."


Kremlin.ru

There has been broad fallout from Russian efforts to hack the 2016 U.S. election, including sanctions, worsening relations between the two countries and a continued cloud over Donald Trump’s presidency.

But in Europe such attacks are hardly new. The first “political” cyberattack thought to have been carried out by Russia in Europe was in 2007 in Estonia.

Since then, other Russia-linked targets have included Ukraine’s election commission, the German parliament, and the campaign of French President Emmanuel Macron.

On this edition of Global Journalist, a look at Russia’s hacking strategy and European efforts to head off the Kremlin’s use of technology to influence foreign elections.